Condicions generals de contractació

Introducció

TaxiCat és marca registrada per TaxiSP Software SLU, explotada comercialment per Transports Elèctrics interurbans S.A.

TaxiCat exerceix de intermediari de serveis de transport entre l’usuari final que demana el servei a través dels mitjans disponibles per fer-ho (bookingweb, app) i els propietaris de les llicències de transport qui efectivament realitzen el servei.

 

Tarifes

Les tarifes resultants d’un trajecte són les resultants d’aplicar les tarifes oficials publicades anualment per la Generalitat de Catalunya a la distància més curta per carretera asfaltada entre els punts d’origen i el punt de destí marcats per l’usuari.

Els trajectes s’han de realitzar per carretera correctament asfaltada. Excepcionalment es pot transitar per un camí sense asfaltar si els taxistes locals així ho consideren.

Excepcionalment es poden aplicar recàrrecs per recollir a zones concretes en horaris concrets, si els taxistes locals així ho consideren.

Les tarifes dels vehicles tipus Lux tenen un suplement d’entre un 15 i un 25% respecte les tarifes oficials de taxi.

Les tarifes dels vehicles de transport amb conductor de més de 8 passatgers (bus i microbús) són les de les companyies que presten servei a cada zona.

Les tarifes dels usuaris tipus empresa tenen un suplement d’un 2% en concepte de despeses de gestió.

En els serveis que requereixin d’una cadireta per a nen petit o que el vehicle hagi de realitzar espera en algun lloc del trajecte, s’haurà de pagar aquest Extra fora de la plataforma TaxiCat, directament al taxista, en els termes que s’indiquen a la pàgina web:

https://taxicat.cat/extres/

 

Vehicles

Tots els vehicles ofertats compten amb les llicències administratives i els permisos de transport corresponents i en vigor.

Tots els vehicles de fins a 8 passatgers ofertats tenen una antiguitat màxima de deu anys des de la data de la seva primera matriculació. Es poden donar excepcions en aquelles zones on no hi hagi alternativa de servei.

Les característiques que ha de complir i la capacitat relativa al número de persones i l’equipatge de cada tipus de vehicle, venen descrites a les pàgines web:

https://taxicat.cat/vehicles/

https://taxicat.cat/equipatge/

 

Usuaris i facturació

Hi ha dos tipus d’usuaris: particulars i de tipus empresa.

Els usuaris de tipus empresa tenen la opció de comercialitzar els serveis oferts per TaxiCat per als seus propis clients, a mode d’agència intermediària.

Per obtenir factura del servei de transport a través de TaxiCat cal estar donat d’alta com a usuari de tipus empresa. Els usuaris particulars poden sol·licitar la factura del servei, en cas de necessitar-la, directament al taxista.

Els usuaris de tipus empresa que operin a mode d’agència intermediària:

  • Seran responsables de facturar el servei al seu client final, si aquest la demana.
  • Poden determinar el seu marge comercial, que serà carregat a la tarifa final del servei i descomptat de la factura corresponent.

 

Serveis

Per a sol·licitar un servei cal estar registrat a TaxiCat i haver proporcionat una forma de pagament vàlida.

Només es poden demanar serveis en les zones en què TaxiCat tingui cobertura (veure’n el llistat de municipis a https://taxicat.cat/cobertura/).

Per a cada servei l’usuari determina els següents conceptes en el moment de fer la reserva:

  • Hora de recollida: Aquell dia i hora en què s’ha de dur a terme la recollida en el lloc d’origen del servei
  • Origen del servei: Coordenades de localització on s’ha de dur a terme la recollida. En algunes zones on els vehicles no poden accedir, el sistema ofereix un (o diversos) punts de recollida alternatius, sent efectivament aquest punt el que determini el sistema com a Origen del servei.
  • Destí del servei: Coordenades de localització on ha de finalitzar el servei. En algunes zones on els vehicles no poden accedir, el sistema ofereix un (o diversos) punts de destí alternatius, sent efectivament aquest punt el que determini el sistema com a Destí del servei.
  • Tipus de vehicle: Conjunt de característiques que ha de reunir el vehicle que ha de realitzar el servei.

Els serveis s’han de reservar amb un mínim de 12 hores d’antelació.

 

Condicions específiques per a recollides als aeroports

Si en fer la reserva s’ha seleccionat el vol d’arribada com a referència horària l’hora de recollida vindrà determinada per l’hora d’aterratge del vol informada per la IATA.

Totes les recollides als aeroports es realitzen amb un cartell amb el nom de l’usuari que ha reservat el servei, i inclouen mitja hora d’espera de cortesia respecte l’hora d’aterratge de l’avió. Qualsevol espera addicional s’haurà d’abonar directament al taxista a raó de 7€ cada 15 minuts, en fraccions de 15 minuts.

Els punts de trobada entre conductors i usuaris venen indicats a la pàgina web:

https://taxicat.cat/airportmeetingpoints/

La recollida es produirà a la Terminal informada per la IATA.

 

Modificacions del servei

No s’admeten modificacions en el servei directament a través de l’aplicació.

Per a modificacions de l’hora de recollida cal trucar al telèfon 902 50 50 50 (s’apliquen tarifes de servei)

En les modificacions de servei que impliquin un canvi en la tarifa del servei, es comunicarà a l’usuari la diferència de preu respecte el servei reservat originalment. Aquesta diferència de preu s’haurà d’abonar directament al taxista en el moment de pujar al taxi. En el supòsit que la diferència sigui a favor de l’usuari TaxiCat abonarà la diferència a l’usuari una vegada finalitzat el servei.

 

Cancel·lacions del servei

Una vegada feta la reserva, els serveis es poden cancel·lar en qualsevol moment* de manera gratuïta.

* No serà possible cancel·lar el servei quan falti:

  • Menys de 30 minuts abans de l’hora de recollida en qualsevol zona municipi
  • Menys d’una hora abans de l’hora de recollida a l’aeroport de Girona
  • Menys de dues hores abans de l’hora de recollida a l’aeroport de Barcelona

 A partir d’aquest moment, no hi ha dret a devolució de l’import del servei, excepte incidència atribuïble a TaxiCat.

TaxiCat es reserva el dret d’admissió d’usuaris amb un comportament poc responsable en la cancel·lació de serveis. 

 

Obligacions dels usuaris

Les descrites a la llei del taxi de Catalunya.

Estar al lloc d’origen del servei a l’hora de recollida, amb un marge de 15 minuts.

 

Drets dels usuaris

Els descrits a la llei del taxi de Catalunya.

El retorn del 100% de l’import del servei si el taxista no es troba en el lloc d’Origen del servei a l’hora de recollida i fins a quinze minuts després de l’hora de recollida, si l’usuari agafa un altre taxi. Caldrà aportar còpia del tiquet del taxímetre per a fer efectiu el retorn de l’import del servei.

El retorn del 100% de l’import del servei si el vehicle no té un maleter amb la capacitat suficient pel tipus de vehicle que l’usuari havia demanat en solicitar el servei, segons el barem descrit a les pàgines web https://taxicat.cat/vehicles/https://taxicat.cat/equipatge/ i l’usuari es veu obligat a agafar un altre taxi. Caldrà aportar còpia del tiquet del taxímetre i fotografies de l’equipatge i el maleter per a fer efectiu el retorn de l’import del servei.

El retorn del 5% de l’import del servei si el taxista no es troba en el lloc d’Origen del servei a l’hora de recollida i fins a quinze minuts després de l’hora de recollida, però finalment el taxi arriba i l’usuari realitza el trajecte.

El retorn del 10% de l’import del servei si per disponibilitat de vehicles, l’usuari es veu obligat a compartir taxi amb un altre usuari. Si això ha de passar, TaxiCat avisarà l’usuari prèviament per obtenir el seu consentiment.

Per exercir aquest dret caldrà omplir el formulari que es troba a la pàgina web https://taxicat.cat/reclamacions/ abans de 24 hores després de l’hora d’inici del servei.

 

Promocions

En cas d’aplicar-se alguna promoció, aquesta s’aplicarà en forma de cupó descompte, que l’usuari haurà de introduir a l’apartat “Promo” en fer la reserva. El preu resultant del servei serà el preu definitiu, una vegada aplicada la promoció.

 

Disposició final

TaxiCat és un intermediari en la contractació d’un servei de transport amb conductor.

TaxiCat no garanteix que un conductor accepti la seva sol·licitud de viatge.

TaxiCat gestiona les reserves de manera que totes elles quedin cobertes. No obstant, si el seu viatge no trobés un vehicle adequat amb el que ser realitzat, se li comunicarà tant aviat com sigui possible i el servei podrà ser anul·lat sense cap cost de cancel·lació.